Minął właśnie rok od powstania w Krakowie start-upu, który zrewolucjonizował naukę języków obcych na smartfonach i tabletach. Tweeba po owocnych miesiącach rozwoju aplikacji mobilnych w Polsce wyrusza na podbój globalnego rynku. Już dziś jest warta 2 mln zł.

Ponad 200 000 aktywnych użytkowników i łącznie ponad pół miliona instalacji aplikacji spod szyldu UczSieJezyka.pl, a także czołowe miejsca w zestawieniach deweloperów mobilnych i długa obecność aplikacji na pierwszych miejscach rankingów w markecie Google Play – to tylko niektóre sukcesy młodej firmy z Małopolski. Tweeba, prowadzona przez czterech młodych absolwentów krakowskich uczelni, zyskała uznanie użytkowników i przyciągnęła na siebie spojrzenia dużych graczy tego rynku. Spółka podpisuje właśnie znaczące umowy, które pozwolą jej zwiększyć liczbę odbiorców w kraju i poza granicami Polski.

Urodziny startup

– Dzięki znakomitej jakości naszych aplikacji mobilnych oraz nieustannemu rozwojowi, Tweeba stała się prężnie działającym start-upem w krótkim okresie działalności – mówi Grzegorz Pękała, prezes Tweeby. – W drugim roku istnienia będziemy skalować nasze działania tak, aby uzyskać globalną markę i znacząco podnieść przychody. Jesteśmy już gotowi na międzynarodową ekspansję. Aby móc jeszcze szybciej się rozwijać, szukamy inwestora. Prowadzimy też rozmowy z innymi instytucjami, które prowadzą programy akceleracyjne.

Jak udało się w rok stworzyć jeden z najciekawszych biznesów mobilnych w Polsce? Historia Tweeby i projektu www.UczSieJezyka.pl rozpoczęła się z pasji do nauki języka hiszpańskiego. – Kiedy zaczynałem uczyć się tego języka, chciałem móc robić to także poza domem, bez książek. Postanowiłem znaleźć jakiś program językowy na smartfona – wspomina Pękała. – W Google Play nie było żadnej przydatnej aplikacji tego typu. Poprosiłem znajomych programistów o napisanie takiej apki. Okazało się, że pobrało ją kilkanaście tysięcy osób. Poszliśmy więc za ciosem i opublikowaliśmy więcej aplikacji językowych na smartfony i tablety. Wkrótce hitem stał się program do angielskiego, który zdobył pierwsze miejsce najchętniej pobieranych aplikacji edukacyjnych w Google Play. Otrzymaliśmy też nagrodę Appaward 2013 za hiszpański.

Tweeba skupia się teraz na pozyskaniu zewnętrznego finansowania, aby móc jeszcze szybciej dokonywać ekspansji na kraje zagraniczne. Zespół zaplanował na ten rok spotkania z inwestorami branżowymi i finansowymi. Będzie brał też udział w targach start-upów. Według przykładowej porównawczej metody wyceny młodych firm przedstawionej w raporcie “Marketing mobilny w Polsce 2013/2014 (Jestem.mobi)” wartość rynkowa start-upu Tweeba to obecnie co najmniej 2 miliony złotych.

Dodatkowe informacje na http://www.tweeba.pl